کد خبر: ۷۸۵۵۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در کمیسیون کشاورزی مجلس چه گفت؟
«دکتر مجتبی نوروزی» در این جلسه گزارش جامعی از عملکرد این سازمان در حوزه‌های مختلف، حفظ امنیت و ایمنی غذایی و مدیریت بهداشت و بیماری‌های دام و طیور و آبزیان کشور در سال ۱۴۰۲ خطاب به اعضای این کمیسیون ارائه نمود ...

حکیم مهر: اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با دعوت از معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جریان جزییات خدمات صورت گرفته و اهم برنامه های پیش روی سازمان قرار گرفتند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مجتبی نوروزی» معاون وزیر و رئیس این سازمان با حضور در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به تشریح اقدامات و اهم برنامه های پیش روی سازمان دامپزشکی کشور پرداخت.

دکتر نوروزی گزارش جامعی از عملکرد این سازمان در حوزه‌های مختلف، حفظ امنیت و ایمنی غذایی و مدیریت بهداشت و بیماری‌های دام و طیور و آبزیان کشور در سال ۱۴۰۲ خطاب به اعضای این کمیسیون ارائه نمود.

وی با اشاره به اینکه پرورش‌ دام و طیور سهم و نقش ۳۰ درصدی در ارزش افزوده بخش کشاورزی دارد، افزود: ارزش اقتصادی دام، طیور، آبزیان و تولیدات سالیانه آن بالغ بر هزار همت سرمایه است و تامین بهداشت مهمترین مولفه حفاظت از سلامت و امنیت این سرمایه می‌باشد که برعهده سازمان دامپزشکی کشور به عنوان دستگاه حاکمیتی متولی است.

دکتر نوروزی در بخش دیگری از گزارش خود فهرستی از مهمترین اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در سال ۱۴۰۲ شامل کاهش مدت ترخیص نهاده‌ها از ۱۵ روز به ۷ روز، واردات گوشت گرم از کشورهای مختلف جهت تامین گوشت قرمز کشور (اخذ مصوبه از هیئت محترم دولت جهت اعزام ناظرین مقیم)، اجرای دیپلماسی بین‌المللی، راه اندازی آزمایشگاه سطح ۳ ایمنی زیستی (Bsl3) و اخذ گواهی اعتبار بخشی مؤسسه آنالیتیکا روسیه، ثبت بالاترین رکورد جوجه ریزی در سال ۱۴۰۲ و کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری‌ در واحدهای پرورشی طیورکشور با عملکرد به موقع و فراگیر سازمان دامپزشکی کشور؛ آغاز به کار مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام و فرآورده‌های خام دامی؛ افزایش میزان صادرات تخم مرغ از ۵۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۱۳۶ هزار تن در سال ۱۴۰۲ (رشد ۱۶۳ درصدی وزنی و ۲۲۱ درصدی ارزش مالی) را برشمرد.

وی افزود: سازمان دامپزشکی چشم ناظر 13 میلیون تن نهاده وارداتی و ۱۸ میلیون تن فراورده تولید داخلی اعم از بخش دام، طیور،آبزیان، زنبورعسل و کرم ابریشم است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره صادرات مرغ توضیح داد: اخیرا بیش از هزار تن مرغ به کشور عراق صادر شده است و با افزایش میزان جوجه ریزی ها می‌توان بخشی از نیاز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتنی مرغ در کشورهای همسایه را تامین کرد.

وی افزود: بخش های مرزی و داخلی قرنطینه دامپزشکی و حضور این پست ها در سطح استانی، منطقه ای و ملی بسیار حائز اهمیت بوده بطوری که پست های قرنطینه دامپزشکی تضمین کننده سلامت واقعی و توسعه بهداشت عمومی جامعه و اقتصادی کشور می باشند. به تعبیری پستهای قرنطینه دامپزشکی رسالت دیده بانی از سلامت و بهداشت و اقتصاد کشور را برعهده دارند.

همچنین دکتر نوروزی به بخشی از اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در حوزه بین الملل اعم از صادرات محصولات لبنی به کشورهای مختلف، برقراری صادرات آبزیان به اتحادیه اروپا، برگزاری دوره آموزشی ویژه هیئت کارشناسان دامپزشکی کشورهای مالی و سنگال، تفاهمنامه همکاری در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی و گسترش همکاری دوجانبه با کشورهای مختلف، امضای الزامات بهداشتی جهت واردات گوشت در راستای تامین بازار با کشورهای مبدا واردات و... اشاره نمود.

وی افزود: ۲۹۳ آزمایشگاه، ۱۱۰ بیمارستان دامپزشکی ، ۲۵۸۹ درمانگاه، ۲۳۱۰ داروخانه، ۹۲۳ کارخانه خوراک دام و طیور، ۳۲۳ کشتارگاه دام و ۲۵۵ کشتارگاه طیور بخشی از واحد‌های تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور می‌باشند که همکاران این سازمان در راستای ایمنی غذایی و بهداشت جامعه نظارت شبانه روزی بر آن ها دارند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بازمهندسی مأموریت‌ها و فرایندهای سازمان دامپزشکی کشور، بازمهندسی ساختار سازمان، حمایت از تولید داخلی دارو، واکسن، مواد ضدعفونی کننده و مکمل‌ها؛ حمایت از صادرات؛ ساماندهی نظارت بهینه و نحوه دریافت حقوق مسئولان فنی و هرگونه اقدام که به تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم نیز کمک کند از جمله مهمترین برنامه های این سازمان در سال جاری برشمرد.

بعد از ارائه این گزارش، دکتر عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و اعضای حاضر کمیسیون، از اقدامات نوین سازمان دامپزشکی کشور جهت ارتقای تولید و سلامت بهداشتی جامعه تقدیر ویژه کردند و اعضای کمیسیون بر اهمیت حمایت از افزایش اعتبارات و نیز جذب نیروهای متخصص جهت افزایش سطح خدمات بهینه و حداکثری به تولیدکنندگان اعلام نمودند.

لازم به ذکر است، که اعضای حاضر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی انتظارتی را از سازمان دامپزشکی کشور مطرح نمودند و مقرر گردید برای آنها اقدامات جدی صورت گیرد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
0
10
نحوه دریافت حقوق مسولین فنی بهداشتی؟!!! در برنامه سال جدید است .،۱۵ سال است مدام تکرار می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
0
4
معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این روزهای سخت با تورم های بالای 100 در 100 در بعضی کالاها که توان همه همکاران را گرفته و گاهی بر زمین زده برای همکاران چه خواهید کرد پیشنهاد می شود هرچه سریعتر

تعرفه های دولتی که بیش از 40 سال تغییر نکرده تغییر دهید
نرخ بعضی از خدمات دامپزشکی و ازمایشگاهی دولتی از 40 سال پیش تاکنون ثابت باقی مانده و حتی به اندازه پول کاغذ A4نیست
حق محرومیت از مطب و احرای کامل تسری و امتیاز 4500 ازمایشگاهی ها که در بیشتر سازمانها جاری است،ضریب 1/1 و قسمتی از درامد مواد نوشیدنی گاز دار و .... را پیگیری نمایید
تا کی این وضعیت زیر خط فقر را باید کارکنان جهادکشاورزی و .... تحمل کرد
قانون نظام هماهنگ حقوق و خدمات کشوری یک قانون بسیار ضعیف است که خیلی از سازمانها را مثتثنی کرده و گریبان کارکنان وزارت جهادکشاورزی را فشار می دهد و یک قانون نظام ناهماهنگ است
متاسفانه دولت فعلی هم فقط به گفتار درمانی روی اورده و به گواهی 96 درصدی ها ناتوان از انجام هر کاری هست حتی افزایشی ترمیم حقوق سال های قبل را برنامه و بودجه اش در بیشتر استانها اجازه پرداخت نمی دهد
هر چند در این روزهای بی عدالتی و فضیه ازگل جایی بر گفتن و اعتراض نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
0
0
چه انتظاراتی؟ انتظار نداشته باشند
نظر شما
ادامه